nokia 500
nokia 500
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

  nokia 500

Nokia 500

 

نوکیا سری جدیدی از گوشی‌های صفحه لمسی خود را معرفی کرد. که شامل مدل‌های 500, 600, 700 می‌شود که همگی گوشی‌هایی هوشمند، بر پایه‌ی پردازنده‌ی 1 گیگاهرتزی و سیستم عامل نسخه‌ی جدید Symbian Anna هستند. در حقیقت این سری از گوشی‌های نوکیا بعد از N9 نخستین گام‌های این شرکت در ساخت گوشی‌های با پردازنده‌ی 1 گیگاهرتزی محسوب می‌شوند و البته همگی آن‌ها از نمایشگرهای 3.2 اینچی لمسی خازنی، بدنه‌ای با ظاهر نسبتا ساده و ابعادی کاملا جمع و جور و وزن سبک بهره می‌برند. نوکیا 500 هم به رنگ‌های بسیار متنوع و جذابی تولید شده است که هنگام خرید در جعبه دو قاب برای آن وجود دارد که می‌توانید با کاور اصلی تعویض نمایید. نوکیا 500 و مدل‌های گران قیمت‌تر 600 و 700 مناسب افرادی هستند که به یک تلفن همراه هوشمند با قیمت مناسب و نسبتا ساده احتیاج دارند و در ضمن از علاقه‌مندان به سیستم عامل بسیار جذاب Symbian Anna می‌باشند.
مشخصات کلی :
مشخصات کلی:فرم گوشی : ساده - یک سیم کارته - وزن : 93 گرم
 
پردازنده:ARM 11 1GHz
 
حافظه:حافظه داخلی 2048 مگابایت - حافظه رم 256 مگابایت - حافظه رام 512 مگابایت - قابلیت استفاده از کارت حافظه Micro SD
 
شبکه های ارتباطی:3G - GPRS - WLAN - GPS - Bluetooth
 
صفحه نمایش:صفحه نمایش لمسی - رنگی خازنی از نوع TFT - اندازه 3.2 اینچ - 360 × 640
 
دوربین:5.0 مگاپیکسل
 
امکانات نرم افزاری:سیستم عامل Symbian نسخه Anna OS, upgradeable to Nokia Belle OS - جاوا - مایکروسافت آفیس - PDF
 
سایر مشخصات:رادیو - هندزفری - قطب نما - باتری 1110 میلی آمپر ساعت - زمان انتظار 500 ساعت - زمان مکالمه 7 ساعت
 
نقد و بررسی Nokia 500
خوب، همانطور که گفتیم Nokia 500 جزو نخستین گوشی‌های هوشمند نوکیا با پردازنده‌ی 1 گیگاهرتزی است که البته پیش از آن شاهد Nokia N9 به عنوان نخستین هم بوده‌ایم. بنابراین نوکیا 500 با وجود قیمت ارزانی که دارد، حتی از Nokia N8 معروف هم سریع‌تر است. این در حالی است که درون آن یک حافظه‌ی 2 گیگابایتی وجود دارد و از کارت حافظه‌ی Micro SD تا سقف 32 گیگابایت نیز پشتیبانی می‌کند. 

برخلاف بسیاری گوشی‌های هوشمند امروزی بازار که در سطح خیلی بالایی قرار دارند، مثل محصولات شرکت HTC و یا Samsung نوکیا 500 اصلا گوشی باریکی نیست و قطری در حدود 1.4 سانتی‌متر دارد. البته این باعث می‌شود که در هنگام استفاده از گوشی نگرانی کمتری برای مراقبت از آن داشته باشید و به هر صورت از سنت همیشگی محکم و قابل اعتماد بودن گوشی‌های نوکیا در این گوشی هم استفاده شده. ابعاد این گوشی خیلی جمع و جور است که این نیز بر سادگی حمل و نقل آن می‌افزاید. موادی که این گوشی از آن‌ها ساخته شده شامل PVC و بعضی ترکیبات دیگر می‌شوند. هرچند که این گوشی فلزی نیست، ولی از پلاستیک معمولی، بسیار مقاوم‌تر می‌باشد. بیشتر قسمت‌های بدنه‌ی آن هم از مواد قابل بازیافت بسیار عالی ساخته شده‌اند. این گوشی در رنگ‌های بسیار متنوعی طراحی شده و در جعبه‌ی آن دو قاب رنگی قابل تعویض هم وجود دارند تا به راحتی بر این تنوع بیفزایید. طراحی گوشی نیز بسیار آرگونومیک صورت گرفته و در قسمت پشتی کاملا زیبا می‌باشد.

همانطور که گفتیم نوکیا 500 از سیستم عامل Symbian Anna بهره می‌برد. این نسخه‌ی جدید سیستم عامل سیمبین مخصوص گوشی‌های صفحه لمسی آن طراحی شده که پیش از این هم آن را بر روی نوکیا N8 شاهد بوده‌ایم. البته بهبودهایی نسبت به N8 بر روی آن مشاهده می‌شود. به هر صورت Symbian سیستم عاملی کاملا با سابقه و قدیمی است و در OVI Store که فروشگاه بزرگ محصولات اپلیکیشن و بازی نوکیا است، برنامه‌های مجانی و فروشی زیادی برای دانلود وجود دارند. شاید سیستم عامل سیمبین به خصوص از نظر اپلیکیشن‌ها عقب‌تر از iOS و Android قرار بگیرد ولی به هر صورت سیستم عاملی کاملا دوست داشتنی به خصوص برای کاربرانی که پیش از این هم به این سیستم عامل عادت کرده‌اند می‌باشد. به صورت پیشفرض هم برنامه‌های نسبتا زیادی بر روی آن نصب شده‌اند که Nokia Maps هم شامل آن‌ها می‌شود. مرورگر اینترنت آن هم بسیار عالیست و پیشرفت بسیار خوبی نسبت به نسخه‌های پیشین داشته و همچنین از محتوای Flash هم پشتیبانی می‌کند. این را هم بگوییم که سیستم عامل سیمبین از قدیم الایام از Multi Tasking یا اعمال چند وظیفه‌ای و Copy & Paste نیز پشتیبانی می‌کند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: